Het bestuur van stichting Hadassah bestaat uit:
Bestuursleden, vrijwilligers en stagiaires ontvangen geen beloning voor hun werkzaamheden. Wel ontvangen zij een vergoeding van onkosten.
In oktober 2017 is stichting Hadassah opgericht. In maart 2018 werd het eerste huurcontract een feit. Vanaf dat moment verbleven verschillende vrouwen (met kinderen) bij stichting Hadassah. De verblijfsduur varieerde van 3 weken tot langer dan een jaar. De activiteiten waren erop gericht een veilige en huiselijke omgeving te creëren waar vrouwen konden toewerken naar een stabiele en zelfstandige leefsituatie. Hierbij ontvingen zij ondersteuning op de zeven leefgebieden wonen, werk en activiteit, financiën, zingeving, sociale relaties, lichamelijke en psychische gezondheid. Verschillende vrijwilligers en stagiaires zijn werkzaam geweest binnen de stichting. Zij zorgden voor continuïteit, structuur, gezelligheid en ondersteuning.
Het aantal kamers is uitgebreid in 2018 van 1 naar 5 kamers. Verschillende activiteiten zijn ondernomen met verdere uitbreiding als doel. Zo zijn er contacten gelegd met mogelijke investeerders, gemeenten, zorginstanties, kerken en andere partijen om de mogelijkheden te onderzoeken tot het verder uitbreiden van het aantal plaatsen, waaronder ook meer zelfstandige woonruimtes.
Ook is er gewerkt aan naamsbekendheid van de stichting. Een website is ontwikkeld, de stichting werd actief op Facebook en Instagram en gesprekken zijn gevoerd met relevante partijen voor het opbouwen van een netwerk.
KVK nummer: 70024367 RSIN nummer: 858108355
Het vermogen van de stichting wordt gevormd door huurinkomsten, subsidies en donaties, vergoedingen voor door de stichting verrichte prestaties en alle andere verkrijgingen en baten. De penningmeester beheert het geld van de vereniging of stichting, in nauwe samenwerking met de aan de stichting verbonden accountant. Zijn taken zijn het bijhouden van de kas en het beheren van de bankrekeningen, betalingen, het bewaken van de plannen van het bestuur aan de hand van een begroting, het bijhouden van het kas- en bankboek en het aanleveren van gegevens voor het financieel jaaroverzicht aan de accountant.
Zie de jaarverslagen hieronder voor de financiele gegevens.
Jaar 2022
Gegevens ANBI-publicatieplicht 2022
Jaar 2021
Gegevens ANBI-publicatieplicht 2021
Jaar 2020
Gegevens ANBI-publicatieplicht 2020
Financiële jaarverslagen 2019 - 2017
Download financieel jaaroverzicht 2019